Lihasten rakentaminen ruumiinpainolla: onko se tehokasta massan kasvattamiseksi?

Lihasten rakentaminen ruumiinpainolla: onko se tehokasta massan kasvattamiseksi?

Painonnousun suhteen useimmat ihmiset ajattelevat ensin kuntosalia ja koneiden käyttöä tai painonnostoa ja käsipainoja painonsa kouluttamiseksi. Mutta onko todella mahdollista lihoa ilman laitteita?

Kuinka lihasten kasvu toimii?

Jotta ymmärtäisit, miten lihasten kasvu toimii, sinun on muistettava joitain anatomisia periaatteita. Jokainen kehon lihas koostuu monista lihaskuiduista, aivan kuten köydet, jotka on valmistettu eri materiaaleista. Jos kaikki nämä köydet toimivat hyvin yhdessä, voimasi kasvaa, mutta et huomaa mitään näkyviä muutoksia kehossasi. Toisin sanoen kuitujen välistä koordinaatiota voidaan parantaa toistuvilla harjoituksilla. Tämä vaihe kestää noin 6-8 viikkoa. Tämän vaiheen jälkeen, jos jatkat harjoittelua, lihassyiden koko kasvaa lopulta ja muuttuu lopulta tiheämmäksi ja vahvemmaksi. Tätä kutsutaan hypertrofiaksi. Silloin muutokset tulevat näkyviin kehossasi ja lihaksesi muotoutuvat.

Painoharjoittelun jälkeen kehosi reagoi. Lyhyesti sanottuna se on vähän kuin sanoa itselleen: tämä koulutus on todella vaikeaa … Minun on löydettävä tapa parantaa seuraavalla kerralla. Sitten kehosi korjaa harjoittelun aiheuttamat lihaskudoksen vauriot ja alkaa lisätä kudosta seuraavaa harjoittelua varten. Nämä vammat ovat itse asiassa mikrohalkeamia, jotka näkyvät lihaksissa intensiivisen harjoittelun aiheuttaman stressin takia.

Jos lisäät liikunnan vaikeuksia säännöllisesti ja jatkat kovaa työtä, kehosi sopeutuu edelleen näihin ärsykkeisiin. Lyhyesti sanottuna lihaksiasi voidaan käyttää harjoituksen jälkeen, aivan kuten he haluavat valmistautua seuraavaan haasteeseen, jonka pyydät heitä tekemään. Itse asiassa, tarkkaan ottaen, palautumisvaiheessa, kun kehosi korjaa liikunnan edellyttämät lihaskuidut, lihakset alkavat kasvaa. Muista myös, että harjoittelu ei lisää lihaskuitujen määrää (joka määritetään syntymän yhteydessä), mutta se vaikuttaa niiden tiheyteen / tilavuuteen ja suorituskykyyn.

Käytä aikaa lihasten rakentamiseen

Vaikka harjoittelun tarkoituksena on stimuloida lihaksia, se ei välttämättä tarkoita, että joka kerta kun harjoittelet, lihasmassasi kasvaa. Joten milloin näet ensimmäisen tuloksen? No, vasta useiden viikkojen / kuukausien säännöllisen harjoittelun jälkeen lihaksesi alkavat muodostua.

Lihaksen saamiseksi sinun on suoritettava säännöllisesti erilaisia ​​harjoitteluja. Jos et stimuloi lihaksia, ne katoavat yhtä nopeasti kuin alkoivat. Yritä löytää sinulle sopiva harjoitteluohjelma, jotta voit sinnikkäästi ja saavuttaa tavoitteesi. Jonkin ajan kuluttua lihakset tottua vihdoin stimulaatioon. Jos harjoittelu on aina sama, pysähdy ja lopetat paranemisen. Siksi on erittäin tärkeää lisätä harjoituksen vaikeutta ja muuttaa vaikeutta. Älä myöskään unohda suunnitella useita päiviä lepoa lihasten uudistamiseksi. Jälleen nämä päivät, jotka eivät ole liikuntaa, ovat välttämättömiä, koska vain tällä tavalla lihakset voivat toipua ja kasvaa.

Ei vain lihaskudos, joka muuttuu harjoittelun aikana. Nivelsiteet, jänteet ja luut voivat myös sopeutua stimulaatioon.

Lihasten rakentaminen ilman laitteita: onko tämä mahdollista?

Vastaus on kyllä! Et välttämättä tarvitse käsipainoja, käsipainoja tai koneita lihasten rakentamiseen. Se riippuu tavoitteestasi:

  • Voimaharjoittelu ilman varusteita sopii erityisesti aloittelijoille. Kehon painon tuottama vastus on erinomainen ärsyke lihaksille. Sen lisäksi, että se auttaa lisäämään lihasmassaa, sen toinen etu on, että se voi parantaa koko kehon liikkuvuutta ja joustavuutta. Painonpudotusharjoituksia on monia, monia yhdistelmiä. Kuten olemme jo todenneet edellä, on tärkeää treenata säännöllisesti ja lisätä asteittain vaikeuksia samalla kun annat kehollesi aikaa toipua. varoitus! Aloittelijoiden, jotka haluavat aloittaa painoharjoittelun, tulisi ensin tutustua harjoituksiin ja varmistaa, että ne toteutetaan oikein. Theadidas Training -sovelluksesta löydät kuvauksia ja selityksiä monista harjoituksista. Oikea suorituskyky on välttämätöntä lihasmassan tehokkaan rakentamisen ja loukkaantumisen estämiseksi. Väärä liike voi aiheuttaa loukkaantumisen.
  • Jos harjoittelet säännöllisesti voimaharjoittelua ja olet osoittanut erinomaista lihasvoimaa, tarvitset lisäkuormaa mennäksesi eteenpäin optimaalisen lihaskehityksen saavuttamiseksi. Painoharjoittelun avulla voimme saavuttaa pysähdyksen pian. Lisäämällä voimaharjoittelua ja lisäämällä kuormitusta säännöllisesti pystyt parantamaan suorituskykyäsi. On olemassa monia käsipainoharjoituksia, jotka voivat rakentaa lihaksia nopeasti ja saada hyviä tuloksia.

Lihasten rakentaminen on hyvä keholle ja mielelle

Painoharjoittelu ei voi vain parantaa ulkonäköäsi. Sillä on myös monia muita etuja, kuten tiukempi iho, parempi ryhti ja vähemmän stressiä. Vahvat lihakset auttavat myös vakauttamaan niveliäsi ja vähentämään jänteiden ja nivelsiteiden väsymistä.

Päätätkö edelleen laihtua? Se osoittautuu hienoksi! Uuden lihaskehityksen takia poltat enemmän rasvaa myös levätessä. Itse asiassa säännöllisen koulutuksen avulla voit hyötyä jälkipolttimen vaikutuksesta, joka tunnetaan myös nimellä jälkipolttimena. Tämä tarkoittaa, että kehosi jatkaa harjoittelun jälkeenkin kaloreiden polttamista, koska aineenvaihdunta on edelleen aktiivista. Voimaharjoittelu avaa myös silmäsi. Vahva ja lihaksikas runko rakentaa itsetuntoa ja itseluottamusta.

tiivistettynä

Kuten olemme nähneet, on mahdollista ja tehokasta käyttää lihaksia ilman laitteita. Rakenna lihaksia ja paranna kestävyyttä kehon painoharjoitusten avulla. Lisäksi voit suorittaa absoluuttisen harjoittelun missä tahansa: laitteita, koneita tai käsipainoja ei tarvita. Hyväksy haaste, ole kärsivällinen ja näet tulokset pian!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *