En voi pelätä kehonrasvan menettämistä, miksi?

En voi pelätä kehonrasvan menettämistä, miksi?

Yritätkö laihtua, mutta tulosten saavuttaminen kestää kauan? Tämä on vahingossa useimmille meistä, ja on joitain vinkkejä tämän esteen voittamiseksi. Mutta ensin, jos löydät itsesi usein mittakaavassa ja kysyt itseltäsi kysymyksen “Miksi numerot eivät liiku?”, Sitten kannattaa ottaa huomioon muutama asia:

1. Paino ja kehon rasva eivät ole sama asia  . Kun kasvat lihaksia ja poltat rasvaa, asteikon luvut eivät liiku, mutta kehosi koostumus muuttuu. Koska lihas on rasvaa raskaampaa, et varmasti huomaa painoeroa. Laske kehosi rasvapitoisuus ja tarkkaile ajan mittaan, jotta voit mitata edistymistäsi oikein. Kehosi rasvaprosentti on tarkempi työkalu edistymisen mittaamiseen.

2. Painosi ei edusta kuntotasoasi  . On hienoja, aktiivisia ihmisiä, joilla on erilainen kehon muoto ja koko. Jos haluat mitata terveyttäsi, tee kuntotesti ja harjoittele suorituskyvyn parantamiseksi. Kuinka monta punnerrusta voit tehdä? Kuinka nopeasti voit juosta kilometrin? Tämä kertoo sinulle, jos olet terve.

Jos olet vakaasti sitoutunut vähentämään kehon rasvaa, seuraavat vinkit auttavat sinua.

1. Nukutko tarpeeksi?

Unella on tärkeä rooli laihtumisessa, ja useimmat ihmiset aliarvioivat unen merkityksen. Kun nukut, kehosi tuottaa hormoneja, jotka edistävät sen uusiutumista, ja se myös polttaa rasvaa.

Unen puute voi täysin häiritä hormonaalista tasapainoa ja saada sinut menettämään energiaa, mutta verensokeritasosi saavat sinut tekemään huonoja ravintovalintoja. Olet ehkä huomannut, että mitä enemmän olet väsynyt, sitä enemmän kaipaat rasvaa ja sokeripitoisia ruokia (kuuluisia mielihaluja), eikö? Tämä on hyvin yleinen unen puutteen sivuvaikutus.

ratkaisu:

Nuku samaan aikaan joka ilta  . On suositeltavaa mennä nukkumaan joka ilta noin kello 22, koska kehosi alkaa vapauttaa hormoneja, joiden pitäisi valmistaa kehosi hyvään uneen (käytä tätä unisyklilaskuria löytääksesi ihanteellisen nukkumaanmenosi) . Jos sinulla on vaikeuksia kirjautua ulos, aseta hälytys 30 minuuttia ennen nukkumaanmenoa muistuttamaan sinua sammuttamaan kaikki elektroniset laitteet, tekemään itsellesi korkealaatuista yrttiteetä ja rentoutumaan. 8 tunnin unen saaminen yössä ei ole aina helppoa, mutta kannattaa ehdottomasti kokeilla!

2. Et tiedä kuinka paljon syöt

Laihtua, polta enemmän kaloreita kuin poltat. Jos syöt liikaa, kehosi ei pysty polttamaan kaikkia näitä ylimääräisiä kaloreita eikä kehon rasva vähene. Toisaalta, jos et syö tarpeeksi, kehosi siirtyy “nälkäiseksi” ja pyrkii kaikin tavoin säilyttämään rasvavarastot. Siksi et voi päästä eroon näistä rumaista pienistä kolhuista.

ratkaisu:

Käytä Food Tracker -sovellusta ja tallenna kaikki päivän ateriasi saadaksesi karkean kuvan päivittäisestä kalorien saannistasi. Muutaman viikon seurannan jälkeen on helpompaa ymmärtää, miksi tulokset viivästyvät.

3. Et ole tarpeeksi aktiivinen

Voit käyttää yhtä tuntia päivässä, viisi tai kuusi kertaa viikossa. Mutta entä jäljellä olevat 23 tuntia? Tietenkin kahdeksan niistä tulisi varata nukkumaan. Se, mitä teet loppupäivänä, voi kuitenkin olla myös syy siihen, miksi suhdeluvut eivät näytä muuttuvan. Monet meistä ajavat töihin ja istuvat tietokoneille koko päivän. Rasvan polttaminen ei kuitenkaan ole vain kuntosalilla! Tämä on NEAT-lähde (muu kuin urheilullinen aktiviteettilämpö): se on energia, jonka kulutat päivittäiseen toimintaan (kuten kehon puhdistamiseen). Mene kotiin, kaada itsellesi lasillinen vettä tai mene. Sillä ei ole mitään tekemistä kuntoilun kanssa. Jos sinulla on vaikeuksia laihduttaa, harkitse päivittäisen liikunnan lisäämistä.

ratkaisu:

Käytä älykelloa tai askelmittaria tallentaaksesi aktiviteettisi päivän aikana ja yritä saavuttaa 6000-8000 askelta päivässä (liikuntaa lukuun ottamatta). Saatat löytää tämän vaikeaksi, mikä saa sinut muuttamaan tapojasi ja omaksumaan aktiivisemman elämäntavan.

4. Et ole johdonmukainen

Painonpudotuksen suhteen johdonmukaisuus on avain menestykseen. Monet ihmiset tekevät ankaria päätöksiä laihtua. He harjoittavat kovasti ja seuraavat ruokavaliotaan huolellisesti muutaman viikon ajan ja rentoutuvat sitten seuraavina viikkoina. Sitten tuli kuuluisa lause “Maanantaista palaan siihen! ” He pitivät johdonmukaisuutta muutaman päivän. Mutta nyt tämä on viikonlopun parhaan ystävän syntymäpäivä, ja hyvistä päätöslauselmista luovutaan pian. Jos annat itsellesi vain 150% rahasta 40% ajasta, et käyttäydy kuin joku, joka on antanut 80%. Kuten kaikki muutkin, koet päivät ilman ja ilman, mutta tämä on normaalia. Ole johdonmukainen ja pidä siitä kiinni,

ratkaisu:

Älä ole liian tiukka itsellesi! Anna sinulle parhaat asiat joka päivä, aloita pienestä. Yritä käyttää liikuntaa kahdesti viikossa äläkä liikaa. Ajan myötä vähitellen lisää liikunnan määrää. Keskity syömiseen. Pidä kiinni 80% ajastasi ja sovi oma aikataulusi ja käsittele loput 20% ajastasi. Tällä tavoin tavoitteet eivät vaikuta liikaa.

Tarkkaile kaikkea edistystä tarkasti ja työskentele kovasti tavoitteen saavuttamiseksi. Mutta älä menetä voimaa hidastamalla. Huomenna on uusi päivä – älä anna periksi!

Luuletko, että jokin näistä syistä todella estää sinua vähentämästä kehon rasvaa? Jaa kokemuksesi kanssamme kommenteissa ja kerro meille, mitä voit tehdä itsesi parantamiseksi!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *