7 vinkkiä terveelliseen painonnousuun

7 vinkkiä terveelliseen painonnousuun

Nykyään maailmanlaajuisesti 1,9 miljardia ihmistä on ylipainoisia. Vaikka se saattaa olla uskomatonta, on kuitenkin joitain ihmisiä, jotka haluavat lihoa eri syistä eivätkä. Muutaman kilon saaminen alipainosta voi olla todellinen haaste, varsinkin kun painonnosto on terveellistä.

Kuinka lihoa älykkäästi? -7 vinkkiä

Vinkki 1: Odota kärsivällisesti!

Tämä on tietysti tärkein neuvo: haluatko laihtua tai lihoa, muutos ei tapahdu yhdessä yössä.

On erittäin tärkeää, että sinulla on ylimääräisiä kaloreita  ,   ei vain  aina silloin  ja sen jälkeen joka päivä . Tämä on ainoa tapa lihoa terveellisesti.

Vinkki 2: Keskity liian korkeaan laatuun

Ruoan laatu on paljon tärkeämpää kuin siinä olevien kaloreiden määrä! Terveellinen ruokavalio on välttämätöntä terveellisen painonnousun kannalta. Hampurilaiset, pizzat ja sokeroitu sooda voivat imeä paljon kaloreita, mutta ne voivat tarjota sinulle vain tyydyttynyttä rasvaa, suolaa ja sokeria. Valitse sen sijaan elintarvikkeet, joissa on luonnostaan ​​runsaasti ravinteita:

  • lakimies
  • Pavut
  • Täysjyvätuotteet
  • kuivattu hedelmä
  • peruna
  • Tavallinen riisi
  • liha
  • kalastaa
  • Pähkinät ja siemenet

Älä tietenkään unohda saada tarpeeksi hedelmiä ja vihanneksia mikroravintotarpeidesi tyydyttämiseksi. Kuitenkin, jos tavoitteesi on lihoa, kaloripitoisten ruokien tulisi olla etusijalla.

Vinkki 3: Syö säännöllisesti

Sinun ei tarvitse kuluttaa kaikkia kaloreita vain syömällä kolme ateriaa päivässä. Yritä levittää ne viidestä kuuteen tavalliseen ateriaan auttaaksesi sinua sulattamaan ja pitämään sinut kylläisenä. Älä jätä mitään aterioita väliin ja yritä pitää aina välipaloja kädessäsi, jos olet nälkäinen.

Tässä on joitain esimerkkejä terveellisistä välipaloista:

  • kuivattu hedelmä
  • Pähkinät ja maapähkinävoi
  • Vihannesbaarit avokado-hummuksella
  • Kotitekoiset granolapalat, joissa on kuivattuja hedelmiä tai tummaa suklaata
  • avokado
  • Suklaa smoothie

Vinkki 4: Suurenna asteittain kokoa

Jos yrität yhtäkkiä niellä valtava ateria yön yli, et onnistu. Yritä sen sijaan lisätä annosta hitaasti viikosta toiseen, jotta kehollesi jää aikaa tottua ylimääräiseen ruokaan.

Muutamassa viikossa voit syödä suuren aterian. Lisäksi jos syöt enemmän kaloreita sisältäviä ruokia, kalorien saanti kasvaa ja painosi kasvaa.

Kysely nro 5: “Kevyt” tuote? Ei kiitos!

Unohda kaikki pakkaukset, joissa on merkintä “vähärasvainen” ja jotka sisältävät yleensä makeutusaineita. Kun teet ostoksia supermarketista, muista ostaa näiden kevyiden tuotteiden “normaali” versio. Ja muista, että sinun tulisi aina lisätä tämän viikon valikkoon korkealaatuisia rasvaisia ​​ruokia, kuten avokadot, pähkinät, siemenet tai tietyt kasviöljyt. Ne voivat pitää sinut kylläisenä ja tarjota arvokkaita ravintoaineita ja kaloreita.

Vinkki 6: Hallitse kaloreita

Seuraa ruokailutottumuksiasi, jotta voit oppia lisää ruokailutottumuksistasi ja parantaa ruokailutottumuksiasi. Etsi ruokapäiväkirjoja sisältäviä sovelluksia ja tallenna kaikki ateriat. Kaipaatko tänään kaloreita? Sitten on aika välipaloja. Tai unohditko syödä aamiaista eilen?

Vinkki 7: Tee painonnosta

Säännöllinen liikunta on välttämätöntä painon nousemiseksi. Adidas Training -sovelluksen käyttö intensiivisiin painoharjoitteluihin voi paitsi vahvistaa lihaksia myös stimuloida rasvanpolttoa. Kestävyyslajit, kuten juoksu ja pyöräily, ovat myös tärkeitä terveydellesi. Kuitenkin poltat terveellisen kaloriannoksen lisäämättä tosiasiallisesti lihasmassaa.

Jos haluat lihoa, suosittelemme, että teet voimaharjoittelua (3-4 kertaa viikossa) painon lisäämiseksi ja toistojen määrän vähentämiseksi. Tämä on paras tapa kasvattaa lihasmassaa, ja voit käyttää myös kotona. Mutta aluksi käynti kuntosalilla on tehokkaampaa, koska sinulla on enemmän liikuntavaihtoehtoja ja kunto-valmentajia, jotka auttavat sinua aloittamaan oikealla jalalla.

Jos päätät mennä kuntosalille, ydinliikunta on tärkein. Paras toiminta lihasmassan saamiseksi on:

  • Penkkipunnerrus
  • Deadlift
  • Vedä kehon parannusta
  • kyykky

Ennen kuin sisällytät nämä harjoitukset harjoittelusuunnitelmaasi, kysy kunto-ohjaajalta tai fysioterapeutilta, kuinka he suorittavat ne oikein loukkaantumisten välttämiseksi.

tiivistettynä:

Painon nousu ei ole niin helppoa kuin miltä näyttää. Tärkeintä on antaa kehollesi tarpeeksi aikaa sopeutua. Sinun vuorosi!

Tärkeää on …

… Syö korkea-kaloreita ravitsevia ruokia

… Syö säännöllisesti ja lisää annosta hitaasti

… Vähennä kestävyyttä

… Keskity lihasmassasi kasvuun

… Vaikka luulet sen olevan mahdotonta, älä anna periksi!

Käytä kaikkia näitä vinkkejä pitkän matkan matkoille, mikään ei voi estää sinua lihomasta!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *